Sydney

15 oktober 2010 - Sydney, Australië

Allo, allo,

Maandag op dinsdag nacht had ik mijn vlucht van Bali naar Sydney. In Bali is het echt slecht georganiseerd. Nadat ik eindelijk was ingecheckt kwam ik ergens terecht waar ik 150.000 baht moest betalen om het land uit te mogen. Maar ik had mijn geld al opgemaakt en ik kon daar uiteraard niet pinnen of met creditcard betalen. Moest ik weer naar buiten (wat dus normaal niet mag) om te pinnen. Daarna weer opnieuw in de rij en door de controles...

Uiteindelijk met 2 uurtjes slaap toch in Sydney aangekomen. Vandaar naar BASE Sydney hostel. Groot hostel met een pub! Na inchecken eerst de omgeving gaan verkennen en meteen Harbor Bridge en het OperaHouse gezien. Erg vet.
Einde van de middag ff gaan douchen, wat eten in de pub en meteen een paar biertjes gedronken. In de avond ben ik met de metro de harbor bridge over gegaan en heb ik met Lars een biertje gedronken in een cafe. Leuk om hem weer eens te zien en was erg gezellig. Vanaf die kant van het water was er ook een ontzettend mooi uitzicht over de stad. Maar ik was blij dat ik uiteindelijk in mijn bed lag, heb zeker 12 uur geslapen!

In het hostel zit ook een soort van reisbureau. Aardige gasten die echt alles voor je regelen. Daar heb ik wat info gevraagd over de mogelijkheden om verder door te gaan reizen binnen Australie. Ik vertelde wat ik in ieder geval wilde doen en zij hebben me toen een flinke stapel folders meegegeven als huiwerk. De volgende dag heb ik hier veel tijd ingestoken zodat ik toch snel verder kan gaan reizen. 'sAvonds nog even en biertje in de pub.

Gisteren mijn ideeen overlegt met de mensen van het reisbureau. Hier heb ik een paar uurtjes gezeten, maar uiteindelijk kan ik bijna alles doen wat ik graag wilde. Ik ga eerst aan de oostkust omhoog. Vandaar ga ik door naar Darwin (midden in het Noorden) en vervolgens naar Alice Springs (precies in het midden). Vandaar weer naar het zuiden en door naar Tasmanie. Van hieruit ga ik dan weer naar Sydney. Waar ik dan nog twee volle dagen heb voordat ik naar Auckland vertrek.
Ik ga dus van Sydney naar Byron Bay, dan naar Fraser Island, dan naar de Whitsundays, dan naar Cairns, dan naar Darwin, dan naar Alice Springs, dan naar Adelaide, dan naar Tasmanie en tot slot weer Sydney.

Na dit geregeld te hebben ben ik gisteren bij Lars langs gegaan op zijn werk. Mooi pand, met zwembad op het dak! Supervet. We hebben daarna nog even op terras gezeten (zelfde waar hij ook met Bertie en Huid heeft gezeten) en zijn we nog naar een pub gegaan (waar ik nu nog steeds last van heb).

Vanochtend moest ik al vroeg uitchecken en heb ik de laatste betalingen gedaan voor mijn trip. Ik heb er erg veel zin in. Straks om 19uur zit ik in de bus....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geertje:
    15 oktober 2010
    Heej sjat,
    goede reis, ben benieuwd naar de foto's.
    Dikke kus xxxxx
  2. Jan en Han:
    15 oktober 2010
    Hoi Died,
    Toch alles mogelijk!we volgen je verder op je reis, veel plezier en zijn ook benieuwed naar de foto`s
    knuffel Mam
  3. Marian:
    18 oktober 2010
    Hoi Diederik, goed dat alles volgens plan verloopt. Leuk dat je Lars hebt gesproken en zijn omgeving hebt gezien!De avondjes schijnen erg gezellig te zijn!Veel plezier en moois om te zien op je verdere tocht!

Gr marian en Frank en Joppe
  4. Jeu vervoort:
    Hoi Diederik,
    Ik volg met veel belangstelling je reis. Wat een ervaring!!! Geniet van al je indrukken.
    Veel plezier en genot.

Groetend,
    Jeu
  5. Huib:
    Hey Diederik,
    Leuk hé, biertjes drinken met Lars. Daar heb ik ook de dag erna last van gehad.
    Als je in Alice bent, dan ook zeker de dagtrip naar Uluru doen! Check Emu Run Tours.
    Veel plezier met de Ozzies!

Cheers,
    Huib
  6. Stief:
    19 oktober 2010
    Sjef,

Zo te horen bevalt het je heel goed.
    Heel veel plezier en geniet er nog van.

Grts Stief
  7. Sander:
    21 oktober 2010
    Hehe, wel erg apart dat je moet betalen om het land uit te mogen! Ach zo te horen heb je het in ieder geval overleefd;) Dat wordt nog een flinke trip door Australië als ik dat zo lees. Ga je zelf ook nog een roadtripje maken of wordt het vooral bussen/treinen?

Groeten Sander
  8. Geertje:
    24 oktober 2010
    heej sjat, leuk dat ik net even met je geskypt hebt, heel veel plezier de komende dagen in cairns... geniet van het duiken.. en het national park!! Goede vlucht alvast naar Darwin, maar wellicht spreken we elkaar tussendoor nog...veel plezier, kus
  9. Et:
    24 oktober 2010
    Hi Died,helemaal geweldig wat jij daar allemaal sjavelt! We hebben je wel gemist gister op de 'v.d.Waalsdag', maar wat jij doet is veel leuker. Benieuwd naar je volgende verhaal big hug Et