Weer thuis!!

12 januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

Inmiddels ben ik weer terug heb ik eigenlijk ook iedereen al weer gezien! Ik ben als verassing een weekje eerder teruggekomen. Dit is ook wel de voornaamste reden dat ik niks nieuws meer heb verteld. Ik zou de titel van deze site dan ook eigenlijk moeten aanpassen naar "Rond de wereld in 104 dagen".
Uiteindelijk ben ik dus een week eerder vertrokken uit Nieuw-Zeeland om naar Zuid-Amerika te gaan. Als je precies wilt zien waar ik geweest ben moet je even het kaartje bekijken. Hier kun je precies zien waar en wanneer ik ben geweest.

Nieuw-Zeeland
Mijn laatste berichtje was op 5 december. Ik was toen bij Mount Cook. In Nieuw-Zeeland heb ik ontzettend veel dingen gedaan en gezien. Vooral veel mooie uitzichten en natuur. Mijn bungee-jump heb ik gedaan bij Queenstown. Dit is een kleine plaats waar je zo'n beetje alles kunt doen wat je wilt. Verder heeft het een ontzettend mooie ligging aan een meer (Lake Wakatipu) en kun je er goed op stap! Dit heb ik dan ook uiteraard 2 van de 2 avonden gedaan! Wat ik ook nog even moet vermelden is dat je er een ontzettend grote en vooral goede hamburger kunt eten bij Fergburger! Heerlijk!

Na Queenstown ben ik naar Milford Sound gegaan. Dit is een fjord waar je een mooie rondvaart tocht kunt maken. De eerste 3 foto's (met die rode vlag) uit fotomap 'Nieuw Zeeland 1' zijn hier gemaakt. Verder hebben we daar nog een paar zeehonden gezien.
Die avond hebben we geslapen in Gunn's Camp. Dit is een oud kamp waar de mannen sliepen die de weg naar Milford Sound aanlegden. Dit is in de jaren '30 aangelegd en nog niet erg veel veranderd. Wat ik hier wel bij moet zeggen is dat het vol met bijtende k*t vliegen zit waar geen spray tegen helpt!

Na Gunn's Camp zijn we naar Invercargill gegaan. Vanuit deze plaats kun je met de ferry naar Stewart Island gaan. Echter zou ik daar niet langer dan een middag en nacht kunnen blijven, dus heb ik dat niet gedaan. Het moet een eiland zijn met erg veel mooie natuur en waar je erg mooi kunt wandelen. Maar voor 1 middag is de ferry te duur. Men raad aan om hier wat langer naartoe te gaan.
In Invercargill is echter helemaal niks te doen! Dus hier hebben we maar een beetje gerelaxed en zijn we naar de bioscoop gegaan (Due Date).

De volgende dag zijn we via Catlin's Road op weg gegaan naar Dunedin. Hier heb ik wederom mooie uitzichten, zeehonden, zeeleeuwen, zeevogels en watervallen gezien. Na aankomst in Dunedin zijn we snel ingecheckt in het hostel en zijn we naar de Speight's bierbrouwerij geweest.

Vanuit Dunedin zijn we naar Mount Cook gegaan. Dit is de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Hier heb ik een wandeling richting een grote gletsjer gemaakt. De volgende dag gingen we door naar Christchurch. Het weer was koud en grauw daar. We hebben een rondje gelopen door de stad, zijn naar een cafe gegaan en zijn ergens wat gaan eten. De volgende dag gingen we door naar Kaikoura. Hier zou ik in de middag gaan walvissen spotten, maar door het slechte weer ging het niet door. Die middag hebben we weer een goede wandeling gemaakt waar we wederom weer een groep zeehonden tegenkwamen. In de kroeg naast het hostel was 's avonds een quiz waar we 3e zijn geworden. Aangezien ik niet ging walvissen spotten ben ik maar met dolfijnen gaan zwemmen. Maar dat betekende dat ik al om 5uur op moest terwijl ik pas om 1 uur in bed lag. Toch maar opgestaan en de boot op. We zijn een stuk gaan varen totdat we de dolfijnen tegenkwamen en daar mochten we het water inspringen. Het was ontzettend vroeg en het water was ijskoud, maar het was toch wel vet. Ze zijn ontzettend snel en vliegen aan alle kanten voorbij, maar een mooie ervaring!

Die middag moesten we weer met de boot richting Wellington. In Wellington heb ik een rondwandeling met gids gemaakt en ben ik op souvenir jacht gegaan. Na Wellington gingen we weer terug richting Auckland. Van hier ben ik nog naar Paihia geweest. Hier heb ik ook weer gewandeld en erg van de zon genoten. Dit waren mijn laatste daagjes in Nieuw-Zeeland.

Zuid-Amerika
Aangekomen in Santiago heb ik even geslapen en ben ik na mijn avondeten opstap gegaan met wat mensen uit het hostel. Het deed me wel weer een beetje aan Europa denken, als een zomervakantie in Spanje waar vooral alles in het teken staat van eten en drinken. De volgende dag heb ik een wandeling met gids door het centrum gemaakt en ben ik 's avonds gaan uit eten geweest en opstap gegaan met een Nederlands stelletje. Mijn laatste dag ben ik nog naar een museum geweest van Pablo Neruda (literatuur Nobelprijswinnaar). Een apart huis van een man die alles verzamelde.

In Montevideo ben ik de eerste dag gaan rondwandelen door het centrum en heb ik zelfs een carnavalsmuseum bezocht. De volgende dag heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar het voetbalstadion (Estadio Centenario) geweest. Het was erg heet in Montevideo en verder was het niet zo'n bijzondere stad.

Net zoals in Santiago en Montevideo was het erg warm in Buenos Aires  (zo'n 35 graden). Ik hier weer een wandeling gemaakt met een gids door de wijk San Telmo. Hier heb ik drie Fransen ontmoet waar ik nog een paar dagen mee ben opgetrokken. Met hen ben ik naar de wijken La Boca en Palermo geweest. In La Boca ben ik uiteraard naar het stadion van Boca Juniors geweest (La Bombonera). Verder zijn we nog naar een tangoshow geweest en zijn we nog opzoek gegaan naar wat souvenirs. Op mijn laatste dag heb ik nog een wandeling met gids gemaakt die vooral over de cultuur van Argentinië ging. En toen was het wel weer tijd om naar huis te gaan!

Dit was het wel zo'n beetje. Heel erg bedankt voor jullie berichtjes! Ik zal nog proberen om wat foto's erop te zetten.

Groeten Died

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geertje:
    12 januari 2011
    Heej lieverd, wat fijn om eindelijk te lezen wat je nog allemaal gedaan hebt, al heb ik de meeste verhalen al van jezelf gehoord! Nogmaals super super super lief dat je met kerst al terug bent gekomen. Een ontzettend grote maar fantastische verrassing voor mij!! Dikke kus dieng vriendinneke
  2. wouter:
    24 mei 2011
    Diedie!
    We kwamen effe koekeloeren op je weblog om wat tips en info te pikken voor santiago, maar... das wel een heel kort stukje! haha.
    xjes