Inmiddels in Cairns...

25 oktober 2010 - Cairns, Australië

Heyhey...

Op dit moment ben ik in Cairns. Dalijk op tijd naar bed, want morgen moet ik op tijd in de haven zijn aangezien ik ga duiken op het Great Barrier Reef!! Hier heb ik lang naar uitgekeken. Ben benieuwd of het ook echt zo mooi is!!

Mijn laatste bericht was vanuit Sydney. Vandaar ben ik met de nachtbus naar Byron Bay vertrokken. In de bus kwam ik drie Engelsen tegen. Met hun heb ik mijn dag in ByronBay volgemaakt. Na eerst het dorp te hebben verkent hebben we de hele middag op het strand gelegen. Na wat te hebben gegeten zijn we opstap gegaan. Was wel gezellig en de plaatselijke Australiers gingen echt enorm uit hun dak!

De volgende ochtend moest ik om 7.45uur de bus hebben naar Rainbow Beach (van hier uit ging de trip naar Fraser Island). Ik was echt helemaal kapot en had toch wel last van een kater. In Rainbow beach aangekomen bleek dat ik daar om 14.00uur had moeten zijn. Ik was er om 15.30... :-) Ik had nu de instructie video's gemist. Deze moest ik de dag erna inhalen. Dus om 7.00uur was ik moest ik de video's kijken (deze gingen helemaal nergens over). En om 8.00uur heb ik kennisgemaakt met de groep en moesten we de (4x4)wagens gaan inladen. In de groep zat 1 Nederlander, Bastiaan. Met hem ben ik in deze dagen mijn tent gedeeld. Op het eiland heb ik zelf ook nog in de wagen kunnen rijden, erg vet!!
Op het eiland hebben we oa 2 hele mooie zoetwater meren bezocht. De foto's zal ik morgen avond onlne proberen te zetten. Verder hebben we op het eiland gekampeerd en kregen we nog bezoek van een paar dingo's. Vanaf een uitkijk punt hebben we zelfs nog een walvis gezien!

Na Fraser Island ben ik met de nachtbus doorgereist naar Airlie Beach. Hier zou ik 1 nacht in een hostel gaan slapen en 1 nacht op een zeilboot voordat ik zou verder reizen naar Cairns.
Echter wanneer ik mijn zeil tocht wilden bevestigen kreeg ik te horen dat de trip (zeilboot Siska) niet door ging, er waren te weinig inschrijvingen. Dus kreeg ik als alternatief de Boomerang aangeboden. Echter moest ik dan wel die middag vertrekken en kreeg ik een extra nacht op de boot. Dus meteen het hostel gecancelled waar ik net was ingecheckt (gelukkig kreeg ik mijn geld terug) en wat boodschappen doen voor mee naar de boot te nemen. De Boomerang was een oude race zeilboot. Erg vet. We hebben dus ook elke dag flink kunnen zeilen. Behalve zeilen zijn we nog gaan snorkelen (grote schilpad gezien!!) en op twee stranden geweest. Erg mooi, die Whitsundays!

Terug in Airlie Beach hebben we met de groep van de zeilboot nog aan de lagoon (zwembad naast de zee, aangezien je niet de zee in kan vanwege kwallen) gelegen. Hele middag lekker zonnen en zwemmen. Daarna heb ik nog even met Geertje en mijn ouders en zusje kunnen skypen (was erg blij om hen weer even te zien en horen). En 's avonds zijn we met z'n allen gaan eten waarna ik de nachtbus naar Cairns in ging.

Vanochtend ben ik aangekomen in Cairns. Een kleinere plaats dan ik dacht. Morgen ga ik duiken!! En daarna ga ik 2 dagen naar Cape Tribulation (zoek maar op google). Daarna slaap ik nog een nachtje in Cairns en vlieg ik daarna door naar Darwin.

Hopelijk ben ik morgen niet te laat terug van het duiken. Dan zal ik morgen proberen om weer wat nieuwe foto's erop te zetten.

Heel veel groetjes en tot het volgende bericht!

1. Marjolijn:
    Lieve broer!

Blij om te horen dat je alweer goed bent aangekomen! Was het etentje nog gezellig en viel de busreis een beetje mee? Vond het super dat ik je gisteren nog even heb gesproken (en gezien :)) en ik mail je snel! Duizend veel plezier met duiken! en meeeeeeer foto's jajajaaaaa!!

kusje lijn
  2. Michje:
    Goedendag Viezerik,

Heel raar, maar wat komt het me toch bekend voor allemaal, haha.. Lake Mackenzie is echt te mooi nietwaar?! Goed dat je het nog steeds naar je zin hebt, die busreizen zijn idd erg lang en aangezien je om de paar uur verplicht eruit moet kun je ook nog niet eens bijslapen!!

Alvast een goede reis naar Darwin/Alice springs/Adelaide/Tasmanie!!

Groeten Michje
  3. Willemijn:
    Lieve Died,

Het is alweer een poosje geleden dat ik je heb geschreven. Maar je vermaakt je goed zo te lezen en gaat het goed met je.
    Ik hoop nog veel van je te lezen. Geniet goed en een dikke kus van mij
  4. Geertje:
    25 oktober 2010
    Ben benieuwd naar de foto's... hopelijk krijg je de foto van de zee-schildpad ook snel...
    Veel plezier met duiken!! kus
  5. Wieteke:
    Hoi Died,
    Klinkt allemaal erg goed wat jij aan het doen bent. Ben heel benieuwd hoe het duiken in het Great Barrier Reef bevalt. Ik heb al erg genoten van snorkelen in Mexico, dus dit moet wel ultiem zijn.
    Gr. Wieteke
  6. Diederik:
    26 oktober 2010
    Dank je voor jullie berichtjes! Het duiken was top, erg mooi en een schilpad gezien! Nieuwe foto's staan erop.
  7. Geertje:
    26 oktober 2010
    SUPER RUIGE FOTO's!! We want more!! Ben Jaloers!! :-)
    Heel veel plezier in de jungle!!! Hopelijk spot je nog wat beestjes :-)
    xxxx
  8. Danny:
    26 oktober 2010
    Cape Tribulation :) ben benieuwd of jij wel meer ziet dan de binnenkant van het busje :)

Take care
  9. Chappie:
    27 oktober 2010
    Hoi Lieve diedje !

Met veel aandacht lees ik je leuke verhaaltjes altijd meteen als je ze post maar reageren doe ik eigenlijk vrijwel niet (A)

Daarom dan nu maar een reactie zo :P

Duiken.. Heerlijk.. T maakt mij net als alle andere mensen hier onder je verhaal ook jaloers ! De dagen hier worden natuurlijk met de dag korter en kouden en ik ben gister alvast schoenen gaan kopen voor het geval er straks weer van die witte troep naar beneden komt !

Maar het enige witte bij jou zijn natuurlijk de stranden ;)

Nou jonge ! Veel plezier nog de komende periode en tot snel !

X Chap
  10. Jan en Han:
    27 oktober 2010
    Lieve Died, wat een geweldige foto`s van je zeilavontuur,Cape Tribulation gegoogeld, ben benieuwd of zo`n big crocadile tegen gaat komen.
    Nog veel duikplezier, XXX mam