Laatste dag Australie

15 november 2010 - Sydney, Australië

Hey allemaal!

Het is al weer lang geleden dat ik mijn laatste berichtje heb gepost. Al zo'n 2,5 week zelfs!!!
Dit zal dan waarschijnlijk wel een lang berichtje worden...

Darwin en Kakadu park
Na Cairns ben ik naar Darwin gevlogen. In Darwin was het erg warm en erg vochtig. In Darwin heb ik 1 nacht in een hostel geslapen. De dag erna ging ik naar Kakadu park. Deze tour was 3 dagen/ 2 nachten. Op de eerste dag zijn we gestopt bij een plaats waar een aboriginal ons uitleg gaf over krokodillen, didgeridoo's en hun manier van leven. Daarna zijn we een bootje opgegaan om krokodillen te spotten. Helaas zagen we maar 1 grote krokodil en 1 kleintje. Maar het was toch mooi om te zien.
Daarna zijn we verder gegaan op weg naar het park. In het park hebben we een aantal wandelingen gemaakt, aantal watervallen bezocht en een plaats waar aboriginal tekeningen waren. Erg mooi om te zien allemaal.
Toen we terug liepen van een waterval zagen we een kookaburra (vogel) op de grond zitten. Hij had waarschijnlijk een vleugel gebroken. Deze hebben we meegenomen. Na nog een uur wandelen en een half uur in de auto kwamen we bij het visitor center aan. Hier werd de vogel opgehaald door de park rangers.
In het park sliepen we op 2 verschillende campings. De tenten stonden al klaar en we sliepen in bedden. Verder was er een grote tent die al keuken diende. Hier was ook een koelkast, gaspitten en bbq aanwezig. Hier heb ik onder andere kangaroo en buffel gegeten.
Terug in Darwin zijn we met z'n allen ergens gaan eten en hebben we nog flink wat biertjes gedronken. Na 1 nacht in een hostel geslapen te hebben ben ik naar Alice Springs doorgevlogen. De stad Darwin is verder niet zo speciaal.

Alice Springs en Uluru
Het viel me op dat de aboriginals vooral niks doen. Je vind ze in Cairns, Darwin en Alice Springs. De meeste in de steden hangen een beetje op straat en zijn vooral op zoek naar alcohol of drugs. Alice Springs is maar een kleine stad met zo'n 30.000 inwoners. Behalve de tours richting Uluru is er niet zo veel te doen.
Aangekomen in AliceSprings heb ik weer 1 nachtje in een hostel geslapen. Daarna weer op tijd op voor de tour richting Uluru. Deze tour was ook weer 3 dagen/ 2 nachten. Op de eerste dag zijn we eerste gestopt bij een kamelen boerderij. Daarna hebben we een wandeling gemaakt bij Kata Tjuta. Dit is een rotsformatie dichtbij Uluru. 'sAvonds zijn we naar de zonsondergang gaan kijken bij Uluru. We sliepen in deze tour in swags. Dat is een soort zak die om je slaapzak gaat. Je slaapt dan buiten onder de geweldige sterrenhemel.
De volgende dag ging de wekker al om 3.50uur! Dit om de zonsopgang bij Uluru te kunnen zien. Daarna hebben we een wandeling om Uluru gemaakt.
Op de laatste dag hebben we een wandeling bij Kings Canyon gemaakt. Erg mooi! Ik heb daar zelfs nog even gezwommen in een erg koud maar mooi poelletje, bovenin de canyon.
Terug in AliceSprings zijn we met z'n allen ergens gaan eten en hebben we nog een paar biertje gedronken. De volgende dag moest ik echter alweer vroeg op omdat mijn trip naar Adelaide begon.

Coober Pedy
Van Alice Springs naar Adelaide ging ik mee in een grote 4x4. Het was de hele dag vooral rijden en kon ik lekker mijn boekje lezen. Rond een uurtje of 15.00 kwamen we aan in Coober Pedy. Dit is een mijn dorp. De meeste mensen leven in huizen uitgehakt uit de steen. Ze wonen dus onder de grond. Het dorp is ontstaan omdat men hier zoekt naar opaal. De middag zijn we naar een museum over het dorpje en de mijnen gegaan. Hier werd ons uitgelegd hoe het tot stand kwam en hoe ze de opaal bewerken. De volgende dag zijn we weer vroeg opgestaan om op tijd in Adelaide aan te komen.

Adelaide en Kangaroo Island
In Adelaide heb ik 1 nachtje in een hostal geslapen. De volgende dag werd ik (zoals altijd) weer vroeg opgehaald om naar Kangaroo Ilsand te gaan. Deze tour was maar 2 dagen/ 1 nacht. Na zo'n 2 uur rijden kwamen we bij de ferry. Na ruim een uur op de ferry kwamen we aan op het eiland. Hier heb ik veel gezien. Mooie uitzichten, zeehonden, zeeleeuwen, pinguins, een vogelshow, een koala en heb ik zelfs nog even gezwommen in het ijskoude zeewater. Verder heb ik daar nog gekayakt en zijn we gaan sandboarden, erg vet!
Terug in Adelaide heb ik de stad nog even verkend voordat ik via Melbourne naar Hobart (Tasmanie) vloog.

Tasmanie
In Hobart aangekomen regende het keihard. De volgende dag begon mijn tour en die eindigde in Launceston. Dus ik ben toch maar de regen in gegaan om nog wat van de stad te kunnen zien en wat eten te vinden. De tour die ik ging doen was 2 dagen/ 1 nacht. Er was onzettend veel mooie natuur en veel afwisseling. Ik heb erg mooie stranden gezien, maar ook een heuvellandschap als in Limburg (wel wat hogere heuvels) en een jungle met waterval. Als ik ooit nog een keer terug naar Australie ga zou ik graag wat meer van Tasmanie willen zien.
In Launceston zijn we nog naar een gorge (canyon met water erin) gelopen en hebben we nog een zeehond of zeeleeuw gezien. De volgende dag vertrokken de anderen alweer en heb ik die ochtend nog een filmpje gekeken voordat mijn vliegtuig naar Sydney ging.

Sydney
Terug waar ik begon in Sydney. Ik heb nu wel een ander hostel. Het staat in de wijk Woolloomooloo. 'sAvonds heb ik ff een biertje gedronken in KingsCross. Gisteren ben ik met Lars naar een festival gegaan in Newtown. Erg relaxed. Lekker in het zonnetje gelegen met een paar biertjes erbij. En 'savonds ben ik nog bij Lars thuis gaan eten.
Vandaag wilde ik nog even de stad ingaan en misschien een ferry naar het strand pakken. Echter regent het de heledag al keihard... :-( (net zoals in Nederland).
Morgen vlieg ik naar Auckland en gaat mijn NieuwZeeland avontuur beginnen!

Groetjes Died

1. Jan en Han:
    15 november 2010
    Hallo Died, fijn om weer wat te lezen en mooie foto`s alweer, wij blijven genieten van je reisverhalen, gisteren al 2 mooie albums gezien van jullie Thailand-trip. dikke knuffel XXX mam
  2. Sander:
    Hey DD,
    mooi dat het allemaal zo goed verloopt! Ik wist niet dat ze kamelen hadden in Australië:S Zo zijn je verhalen nog leerzaam ook;) Misschien kun je zo'n skippy meenemen voor thuis, stiekem in je handbagage. Zo groot zien ze er niet uit:P

Veel plezier in NZ!
  3. Connie:
    15 november 2010
    Hoi Diederik, zojuist je foto's bekeken. Iris is helemaal jaloers nu. Ze vond het erg flauw dat ik ze ging kijken. Nu wil ze ook!
    Lots of fun and take care!
    ps. NZ schijnt erg veel op de RSA te lijken wat natuur betreft
  4. Geertje:
    16 november 2010
    Heeej Diedje, wat een geweldige foto's!! Vooral waar jij samen met skippy... zo lief!
    Zou je een koala beertje mee willen nemen :-)
    Echt super om te zien wat je allemaal hebt meegemaakt de afgelopen weken, hoorde het uiteraard wel van verhalen, maar foto's zeggen soms meer!!
    Veel plezier in nieuw zeeland, ben benieuwd of je nog veel nieuwe dingen gaat zien. Have fun, we skypen!!
    dikke kus