Island trip

30 september 2010 - Bangkok, Thailand

Lang geleden dan we gemaild hebben, we zijn nu op het einde van onze vakantie samen in Thailand.

Eilandtrip:
Het eerste eiland Ko samui, was echt waanzinnig, super groot, mooie kamer, en super mooie witte stranden met palmbomen. Maar we hebben genoeg mooie fotos op jullie jaloers te maken... Deze zal Geertje snel online zetten als ze thuis is.

De eerste dag op het eiland hebben we niet veel gedaan, beetje op het strand gelegen het stadje ontdekt, en gekeken in de winkeltjes. De 2e dag wilde we wel iets doen, en wij hebben toen een trip geboekt, de rest van de groep (we zijn met 10 personen), wilde dit niet doen, dus gingen we alleen. We werden om 7.00 opgehaald, kregen ontbijt bij de pier en gingen toen aan boord van een speedboot.

We hebben toen 1 uur gevaren naar het marine park, hele mooie kleine eilanden, 42 kleine eilanden... We hebben toen eerst gesnorkeld, hele mooie vissen gezien en mooi koraal, ook helaas veel dood koraal.

Daarna gingen we naar een ander eiland, daar hebben we gekajakt, om een eiland heen, en geluncht aan een prachtig wit tropisch strand. Daarna weer een andere eiland en zijn we naar de top geklommen.  Waar we een meer zagen in een krater van de berg.

Dag erna naar Ko Toa, via Ko Phangan waar altijd the full moon party's zijn, maar daar zijn we niet geweest...

Ko toa is veel kleiner maar veel gezelliger, we hadden een bungalow direct aan het strand en een prachtig zwembad. We hadden ook een zwembad bij het vorige verblijft, maar toen moesten we 5 min lopen naar het strand.

Het was hier echt heerlijk, alleen hebben we de 2e dag met de hele groep een snorkeltour gedaan, hele mooie vissen gezien en zelfs gesnorkeld met haaien!!!! Op 2 meter afstand zwommen gewoon haaien, wij hebben zelfs een klein groepje gezien 3 stuks, met een lengte van 1 tot 1.5m, best bizar maar dat besef je pas achteraf.

Maar tijdens de tour is Geertje helaas flink verbrand waardoor we nog even langs een dokter zijn moeten gaan. Ondertussen gaat het al veel beter met haar rug. Daarna elke keer goed ingesmeerd met factor 35+ voor kleine kinderen :-)

De dag erna ben ik naar een duikschool geweest, waar ik een opfriscursus kreeg. Dit was tot 11 uur. In de middag zijn we met de boot de zee op gegaan en kon Geertje snorkelen en heb ik een fundive gedaan samen met mijn instructor. Helaas heb ik de schilpad gemist (die de andere groep wel heeft gezien) maar wel mooi koraal en vele vissen gezien. 43 min gedoken!!.
Het duiken is hier echt super goedkoop, Geertje heeft nog even getwijfeld om een cursus te doen, zodat ze zelf ook kan duiken, kost hier maar 250 euro, goedkoopste plaats ter wereld om het te halen, maar ze heeft met duiken, vliegtuigen etx al teveel last van haar oren, dus ziet ze er vanaf.

Laatste dagen vooral lekker gechilld, massages genomen, strand gewandeld, gegeten en veel gezwommen in ons mooie zwembad.
Gisteren om 14.00 vertrokken met de boot naar Chumpon om daar de nachttrein te pakken naar Bangkok.

Vanochtend om 7.00 in Bangkok aangekomen, nu nog de laatste dingen kopen en nog even genieten van een voetmassage en daarna op weg naar het vliegveld. De foto's volgen snel en ik ga op weg naar Singapore.

Groet Died en Geertje